Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

De scholen

Op zoek naar informatie over een OMO-school? Hier vind je per school het aanbod, het profiel, contactinformatie en een link naar de website van een school.

Alfrinkcollege

Directeur onderwijs: Rutger van Deursen
http://www.ivo-deurne.nl

Tel: 0493 - 353440
E-mail: ac@ivo-deurne.nl 

Het Alfrinkcollege is een deelschool van de Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne. Het biedt onderwijs aan in mavo en de gemengde leerweg.

Het Alfrinkcollege is gericht op het aanbieden van eigentijds onderwijs. Leerlingen en docenten werken samen in kleine kerngroepen, met een vaste plek in de school. Daardoor kennen zij elkaar en dat geeft een gevoel van veiligheid en saamhorigheid. CGO (competentiegericht onderwijs) wordt breed toegepast.

Leerlingen worden daarmee voorbereid op hoe zij zelfstandig en samenwerkend kunnen leren en kunnen functioneren in de maatschappij. Een unieke manier van werken. Binnen het project Peersupport begeleiden bovenbouwleerlingen de brugklassers bij o.a. schoolactiviteiten en studietaken, maar ook bijvoorbeeld in de pauzes. Met moderne leermiddelen worden de leerlingen voorbereid op hun examen en op een vervolgstudie in het mbo of havo.


Instelling Voorgezet Onderwijs Deurne
Rector: Monique van Roosmalen

De Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne is in 1997 ontstaan uit vier afzonderlijke scholen in Deurne. IVO-Deurne, zoals de instelling verkort ook wel wordt genoemd, heeft vier deelscholen:

• Peellandcollege, voor gymnasium, atheneum en havo
• Alfrinkcollege, voor mavo en mavo kans-klas
• Hub van Doornecollege voor vmbo met basis- en kaderberoepsgerichte
  leerwegen
• De Sprong, voor praktijkonderwijs, met een speciale integratieklas.

Samen tellen de deelscholen ongeveer 2.300 leerlingen. De deelscholen hebben een echte streekfunctie in de Peel. Zij zijn gevestigd in elkaars nabijheid, binnen een vierkant van omzomende straten, reden waarom de Instelling zich ook het ‘onderwijsvierkant’ noemt.

Iedere deelschool heeft een eigen schoolgebouw, eigen schoolleiding kerngroepleiders en docententeam. Naast de deelscholen is er een aparte ondersteunende eenheid, de staf, met afdelingen en een eigen leidinggevende. De rector en een directeur vormen samen de directie van de Instelling.