Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Actueel

Persberichten en nieuws van en over de vereniging vind je hier. Zelf een bericht delen met je collega’s? Ook dat kan.

« Terug naar zoekresultaten

Academisch Genootschap dr. Knippenberg start op 22 maart

13 maart 2017 | Wendy de Jong | 0 reactie(s) Artikelen uit de scholen | Scholen

Het Academisch Genootschap presenteert zich op 22 maart om 16.00 uur aan medescholieren, docenten, ouders en genodigden.
U bent van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.
Aanmelden via: w.dejong@dr-knip.nl        
                                                                                                              

Meiden van nu bewust op weg naar de top!                         
Eigenaarschap nemen van je persoonlijk onderwijsleertraject én dat van een ander. Kijken naar je toekomst, maar er ook al gericht invloed op willen uitoefenen. Op zoek gaan naar personen die je kunnen inspireren en je iets kunnen leren over de internationale samenleving waar je je op voor aan het bereiden bent. De kennis opgedaan in het klaslokaal naar buiten toe proeven en bevoelen, testen en toetsen om te zien hoe jezelf deel uit kunt gaan maken van die wereld die constant in ontwikkeling is. Situaties opzoeken maar ze net zo goed voor jezelf creëren op weg naar die fantastische wereld aan de top!

Ambitie
Het Academisch Genootschap bestaat uit een groep meiden uit de vwo-afdeling die graag nu al wil weten wat de juiste weg is. Een groep meiden die graag het gesprek aangaat met vrouwen die zich in een topfunctie bevinden om te horen hoe het moet. Deze meiden gaan niet meer voor minder maar zijn nu al bereid extra te investeren in zichzelf én in de ander. Wat hebben zij nodig aan vaardigheden om zichzelf te ontwikkelen?

Kwaliteitscultuur
Zo zijn zij eveneens bevlogen in het leveren van een bijdrage aan de kwaliteitsverbetering van het onderwijs. Zelf zullen ze hier niet altijd profijt meer van hebben maar vinden het meer dan de moeite waard om het voor de andere leerling beter te maken. Daartoe zijn ze bereid deel te nemen aan onderwijsactiviteiten waarvan zij graag zien dat daar een verbetering plaatsvindt zodat ze uit ervaring hun bevindingen en aanbevelingen kunnen delen.

Samenwerken
Kennis die zij zelf inmiddels hebben bieden zij aan aan de andere leerlingen om vooral ook het leren van elkaar en het persoonlijke ervan te borgen. Een actieve rol bieden zij aan in de weg naar de toekomst door bijvoorbeeld kennis rondom vervolgopleidingen te delen met W3. Iedere leerling zal een aantal opleidingen in haar portefeuille hebben en zo als expert dienen en als vraagbaken.

Feedback op aanbod
De meiden sluiten aan bij de ontwikkelteams binnen het academisch vwo en denken mee met de docenten bij het ontwikkelen van onderwijs.

Wie?
Het Academisch Genootschap is op zoek naar TopVrouwen die graag met hen praten over hun weg naar die top, hun bedrijf en de rol van het bedrijf binnen de internationale samenleving.

Aanmelden kan voor de volgende concepten:
1. Fuel Your Future, Avondcollege: Een college waarbij de meiden vergezeld worden door hun moeders of andere vrouwen in hun leven die hen steunen in hun ambitie of daar een positieve invloed op hebben.
2. Fuel Your Future, Diner: Een etentje met een leerzame invulling.
3. Fuel Your Future, Middagcollege: Het Academisch Genootschap nodigt vriendinnen uit en neemt hen mee naar een verhaal over de top.

#WON #Youngwomen #Leadership #TopVrouwen                         

Mede namens het Academisch Genootschap,
Wendy de Jong

 


Artikelen uit de scholen

Plaats zelf een artikel!
Wil jij jouw verhaal delen met collega’s? Heb je een tip of wil je je mening kwijt? OMO biedt jou graag een platform. Hier kun je je artikel plaatsen. Ook kunnen collega’s op jouw artikel reageren.
Bekijk alle 165 bijdragen

Artikel plaatsen Waarom een artikel plaatsen?

0 reactie(s)

Plaats je reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn met een * aangegeven.