PERSBERICHT Elke Oegema benoemd tot rector van IVO Deurne

3 oktober 2017 | Persberichten | 0 reactie(s) Vereniging | Scholen

Vereniging Ons Middelbaar Onderwijs heeft Elke Oegema benoemd tot rector van Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne. Op dit moment is zij directeur Management Economie en Recht bij Fontys Hogescholen. Elke Oegema start per 1 januari 2018 in haar nieuwe functie. Zij volgt Monique van Roosmalen op die sinds augustus 2017 rector is van het Sondervick College in Veldhoven.

Elke Oegema is sinds augustus 2012 directeur van Fontys Hogeschool Management Economie en Recht in Eindhoven. Zij is daar eindverantwoordelijk voor de opleidingen Bedrijfskunde MER, Vastgoed en Makelaardij, Financial Services Management en het lectoraat De ondernemende Regio. Daarnaast is zij sinds januari 2015 voorzitter van de stuurgroep Toekomstbestendig Economisch Deeltijdonderwijs bij Fontys.

Zij begon haar onderwijscarrière in 2001 als adviseur bij HAS KennisTransfer in Den Bosch. Vanaf 2002 was zij werkzaam bij Avans Hogeschool als, achtereenvolgens, adviseur, coördinator en adjunct-directeur. Vanaf 2007 was Elke Oegema adjunct-directeur van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys, en vanaf 2011 directeur van de Fontys Bestuursacademie.

Elke Oegema heeft, na haar propedeuse Nederlandse taal- en letterkunde, in 2001 haar Master Onderwijskunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen behaald. Daarnaast heeft zij diverse trainingen en cursussen gevolgd, onder meer op het gebied van bedrijfsvoering en financiën, management en leiderschap.

Elke Oegema is 40 jaar en woont met haar partner en drie kinderen in Nijmegen.