PERSBERICHT Marieke van den Hurk benoemd tot rector van De Nieuwste School in Tilburg

5 februari 2019 | Persberichten | 0 reactie(s) Vereniging

Vereniging Ons Middelbaar Onderwijs heeft Marieke van den Hurk benoemd tot rector van De Nieuwste School in Tilburg. Op dit moment is zij directeur van het Norbertus Gertrudis Lyceum in Roosendaal. Marieke start haar nieuwe functie op 1 mei 2019. Zij volgt Maria Michels op die met pensioen gaat.

Marieke van den Hurk startte haar loopbaan in 1982 als wijkverpleegkundige. In 1987 heeft zij de overstap naar het onderwijs gemaakt. Tot 1995 werkte Marieke als docent en trainer aan het Grenslandcollege (ROC) in Tilburg. Naast deze baan was zij tussen 1989 en 2011 teamleider, hogeschooldocent en stagecoördinator aan Fontys Hogeschool Pedagogiek. Bij Fontys Hogescholen was Marieke van den Hurk, van 2011 tot 2014 lid van het directieteam van Dienst Onderwijs en Onderzoek. In 2014 heeft zij de overstap naar OMO scholengroep Tongerlo in Roosendaal gemaakt en werd directeur van het Norbertus Gertrudis Lyceum.

Marieke van den Hurk volgde onder andere opleidingen aan de Hogeschool Katholieke Leergangen Tilburg. Zij rondde de Lerarenopleiding Pedagogiek MO-A af in 1987 en MO-B Sociale Pedagogiek in 1989. Hierna behaalde zij in 1992 haar doctoraal Psychologie aan de Katholieke Universiteit Brabant.

Naast haar werk heeft Marieke meerdere postacademische opleidingen gevolgd op het gebied van leiderschap en strategisch management en was ze, onder andere in de rol van voorzitter van de medezeggenschapsraad, eerder betrokken bij De Nieuwste School.

Marieke van den Hurk is 59 jaar, geboren in Hilvarenbeek. Zij is gehuwd, heeft vier kinderen en woont in Tilburg.