PERSBERICHT Marleen van den Hurk-van Son benoemd tot rector van het Rythovius College in Eersel

11 juli 2017 | Persberichten | 0 reactie(s) Vereniging | Scholen

Vereniging Ons Middelbaar Onderwijs heeft Marleen van den Hurk-van Son benoemd tot rector van het Rythovius College in Eersel. Op dit moment is zij directeur van het Merletcollege in Grave. Marleen van den Hurk start per 1 oktober 2017 in haar nieuwe functie. Zij volgt Frans Claassens op die sinds mei 2017 rector is van het Odulphuslyceum in Tilburg.

Marleen van den Hurk is sinds september 2013 directeur van het Merletcollege in Grave. Als verantwoordelijke voor de totale organisatie besteedde zij speciale aandacht aan kwaliteitszorg. Daarvoor was zij vanaf januari 2013 interim-directeur van het Merletcollege aan de Robijnlaan in Cuijk.

Zij begon haar onderwijscarrière in 1999 als docent tekenen/beeldende vorming en docent kunstvakken 1 en 2 aan het Fioretti College in Veghel. Vanaf 2006 was zij daar eveneens teamleider mavo en zorg en welzijn.

Marleen van den Hurk heeft de eerste graads docentenopleiding tekenen en kunstgeschiedenis aan de academie voor Beeldende Vorming in Tilburg in 2000 afgerond. In 2012 is zij, met lof, afgestudeerd aan TiasNimbas in Tilburg als Master of Management in Education. Daarbij heeft zij diverse trainingen en cursussen gevolgd, onder meer op het gebied van bedrijfsvoering en financiën, coaching en begeleiding.

Marleen van den Hurk is 41 jaar, gehuwd en woont in Eerde.