19 april 2019 | Bill Banning en Toke Elshof | 0 reactie(s)
Kunnen de confessionele (katholieke en protestantse) scholen niet beter kunnen worden afgeschaft? Hoe staat het met hun maatschappelijk belang. Elshof en Banning reageren op grond van onderzoek.
16 april 2019 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
In deze nieuwsbrief aandacht voor o.a. 'het meldpunt', werkgeluk en leerdoelen.
15 april 2019 | Fredi Kaufmann | 1 reactie(s)
Hoe dagen wij de leerling, en onszelf, uit om stilte in te bouwen in een lawaaierige wereld? Hoe brengen wij spiritualiteit en zelfreflectie aan de orde in een sterk geseculariseerde samenleving?
15 april 2019 | Monique Emmen | 0 reactie(s)
Acht teams van middelbare scholieren kwamen naar het Van Abbemuseum om op een heel nieuwe manier te debatteren: niet tegen maar met elkaar.
15 april 2019 | Monique Emmen | 0 reactie(s)
Cédric en Tom plaatsen zich voor ICYS in Maleisië. Hun profielwerkstuk werd als het op een na beste van Nederland beoordeeld door de vakjury van de Van Melsenprijs van de Radbouduniversiteit Nijmegen
5 april 2019 | Renate Siemons | 0 reactie(s)
Hilversum, 3 april. Tien lagerhuisleerlingen vertrekken met drie begeleiders naar de finaledag. Hier was een Cambreurteam al eerder, maar weet dit team de tv-finale te halen?
4 april 2019 | Persberichten | 0 reactie(s)
Tijdens een feestelijke bijeenkomst reikte Eugène Bernard, voorzitter van de raad van bestuur en voorzitter van de jury, op 4 april de OMO-praktijkwerkstukprijs 2019 uit.
4 april 2019 | | 0 reactie(s)
Op dinsdag 9 april gaan onderwijsvernieuwers, doeners en denkers in gesprek over onderwijsvernieuwing.
2 april 2019 | Bill Banning en Titus Frankemölle | 1 reactie(s)
De discussie over het bijzonder confessioneel onderwijs wordt vertroebeld door misvattingen. Deze vorm van onderwijs zou diversiteit en kansengelijkheid in de weg staan. Tijd voor feiten.
29 maart 2019 | Monique Emmen | 0 reactie(s)
Twee keer won het Van Maerlant het Van Abbedebat al. Vrijdag 5 april doet ons team opnieuw een gooi naar de hoogste eer in de enige wedstrijd waarin leerlingen niet tegen maar met elkaar debatteren.