10 januari 2017 | Saskia Boertien-Raterink | 0 reactie(s)
Op zondag 22 januari van 11.00 tot 12.30 uur vindt op het Theresialyceum het gratis toegankelijke nieuwjaarsconcert plaats.
13 december 2016 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
In deze nieuwsbrief aandacht voor o.a. de viering in de Sint-Jan, column van bestuurslid Yvonne Kops en aansprakelijkheid mobieltjes.
12 december 2016 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
Tijdens de viering 100 jaar vereniging Ons Middelbaar Onderwijs spreekt drs. Titus G.W. Frankemölle, rector van Kwadrant Scholengroep een bijzondere homilie uit.
11 december 2016 | Persberichten | 0 reactie(s)
Op 11 december 2016 stond het bestuur van de vereniging met een viering in de Sint Jan en een lunchbijeenkomst voor relaties officieel stil bij het eeuwfeest.
9 december 2016 | Overige berichten | 0 reactie(s)
Column van Yvonne Kops over de invloed die docenten kunnen hebben op het verminderen van de kansenongelijkheid voor leerlingen.
9 december 2016 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
De havo en vmbo-b/(g)t opleidingen van de OMO-scholen scoren hoog ten opzichte van het landelijk gemiddelde. Vmbo-k is gelijk aan dit gemiddelde. Het vwo, voor het eerst na vier jaar, iets er onder.
7 december 2016 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
Een mobiele telefoon lijkt in het voortgezet onderwijs te behoren tot de primaire levensbehoefte van pubers. Sterker nog: ze lijken er wel aan vastgekleefd.
6 december 2016 | Marya Hubers | 0 reactie(s)
Donderdag 22 december lopen 7 leerlingen en 7 medewerkers van de Bossche Vakschool van ’s-Hertogenbosch naar Breda, een afstand van bijna 50 kilometer!
4 december 2016 | Bill Banning | 0 reactie(s)
OMO bestaat 100 jaar. Dit jubileum wordt gevierd, onder andere door met maar liefst 100 OMO-leerlingen naar ROME te gaan. Drie leerlingen van onze school mochten mee. Hier een enthousiast verslag.
4 december 2016 | Bill Banning | 0 reactie(s)
Het rapport 'Ik heb al veel meegemaakt' (Jongerentaskforce, ) heb ik met verschillende bovenbouwklassen besproken. "Meneer, wilt u hier wat over schrijven?' was hun vraag. Dit is mijn antwoord.