9 juni 2015 | OMO nieuwsbrief | 0 reactie(s)
In de nieuwsbrief van juni 2015 aandacht voor onder andere de Meesterlijke ontmoetingen, de uitreikingen van de OMO-prijzen en een nieuwe rubriek op de website van ProMotion.
9 juni 2015 | Overige berichten | 0 reactie(s)
Ook benieuwd wat er speelt op school? Via de sociale media delen onze scholen regelmatig actuele informatie. Hier een greep uit de tweets die in de afgelopen periode zijn geplaatst. Nu over de examens
8 juni 2015 | Overige berichten | 0 reactie(s)
In deze rubriek komen collega’s aan het woord over hun passie voor het vak. Met antwoord op vragen als: waarom doe je dit? Waar ben je het meest trots op? Wat vind je lastig, en waar leer je van?
8 juni 2015 | Rens Pijnenburg | 0 reactie(s)
De techniek in de topsport stond centraal in de Meesterlijke Ontmoeting "een sportieve duik in de techniek". Rens Pijnenburg, docent lo van het Mill-Hillcollege doet verslag
8 juni 2015 | Overige berichten | 0 reactie(s)
Jaarlijks publiceert de Klachtencommissie Ons Middelbaar Onderwijs haar jaarverslag.
5 juni 2015 | Persberichten | 0 reactie(s)
Leerlingen van het Cambreurcollege sleepten de OMO-profielwerkstukprijs havo in de wacht. Inge Clemens (Rythovius College) mag zich winnares van de profielwerkstukprijs 2015 in de categorie vwo noemen
4 juni 2015 | Persberichten | 0 reactie(s)
De OMO-sectorwerkstukprijs 2015 is gewonnen door Fabian van Brakel, leerling van het Sint-Janslyceum in Den Bosch. Hij mocht de prijs in ontvangst nemen voor zijn werkstuk “Het verdwaalde eendje”.
1 juni 2015 | Overige berichten | 2 reactie(s)
Reactie van bestuursvoorzitter Eugène Bernard op ongenuanceerde berichtgeving in de pers.
1 juni 2015 | Uit de media | 0 reactie(s)
EIk jaar wordt de OMO-ICT & Onderwijsdag georganiseerd. Het mei/juninummer van Vives, een onafhankelijk magazine over (ict-) vernieuwingen binnen het onderwijs, besteedt aandacht aan dit netwerk.
27 mei 2015 | Dr. Bill Banning | 0 reactie(s)
Leraren worden vaak gezien als uitvoerder van ideeën van anderen. Zelf zien zij dat anders, en dat zouden beleidsmakers in het onderwijs zich aan moeten trekken – in het belang van de leerlingen.