Deze website maakt gebruik van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

De scholen en locaties

Op zoek naar informatie over een OMO-school? Hier vind je per school het aanbod, het profiel, contactinformatie en een link naar de website van een school.

Fioretti College

locatiedirecteur: Clemens Geenen
http://www.fioretticollege.nl

Tel: 0413 - 340575
E-mail: info@fioretticollege.nl 

Algemeen directeur VO Veghel: Anita O’Connor

Het Fioretti College in Veghel is een school voor mavo, vmbo en praktijkonderwijs. De school telt zo’n 1400 leerlingen. Ons motto is ‘Praktisch en persoonlijk naar jouw toekomst’.

Het Fioretti College staat midden in de gemeenschap. We kennen onze leerlingen, hun ouders en de scholen waar ze vandaan komen en naartoe gaan. We onderhouden goede contacten met de toekomstige werkgevers van onze leerlingen en geven met hen vorm aan betekenisvol onderwijs. Het Fioretti College is zich bewust van zijn rol binnen de veranderende maatschappij en leidt leerlingen op tot zelfbewuste burgers, met aandacht voor duurzaamheid, diversiteit en een gezonde leefstijl. Respect en aandacht voor elkaar is hierbij een vanzelfsprekendheid en dat is zichtbaar in ons gedrag, onze taal en het nakomen van gemaakte afspraken. Daar zijn we samen verantwoordelijk voor en daar geven we elkaar ook feedback op.

We stimuleren onze leerlingen én medewerkers om hun talenten te ontdekken en bieden het juiste voedingsklimaat om deze verder te ontwikkelen. We erkennen daarbij het belang van een sterke ondersteuningsstructuur waarbij we voor iedere leerling en medewerker een veilige leer- en werkomgeving garanderen. Bovendien verwachten we van onze leerlingen en medewerkers een actieve houding met betrekking tot hun eigen leerproces.

Het onderwijs en de leerlingbegeleiding is ronduit goed te noemen op het Fioretti College. We volgen nieuwe didactische en technologische ontwikkelingen en passen deze toe in ons onderwijs. Mede hierdoor houden we de bestaande kwaliteit meer dan op orde.  Daarbij maken we eenduidige en coherente beleidskeuzes die meerwaarde hebben voor onze leerlingen. Keuzes die toekomstgericht en ondernemend zijn en tegelijkertijd aansluiten bij hetgeen we al zijn en hebben.