Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

De scholen

Op zoek naar informatie over een OMO-school? Hier vind je per school het aanbod, het profiel, contactinformatie en een link naar de website van een school.

Rythovius College

rector: Marleen van den Hurk-van Son
http://www.rythovius.nl/

Tel: 0497 - 513043
E-mail: info@rythovius.nl 

Het Rythovius is een kleine, veilige, vertrouwde school. Leerlingen en personeel zijn geen nummer, iedereen wordt gezien, iedereen telt mee. Er heerst een gemoedelijke sfeer, een veilig klimaat. Het Rythovius College is een kleine school met grote mogelijkheden.

Het Rythovius College is een scholengemeenschap waar ongeveer 1250 leerlingen onderwijs volgen op mavo, havo, atheneum of gymnasium. Dit betekent dat onze leerlingen naar gelang hun eigen mogelijkheden en interesses zich op mavo, havo- of vwo-niveau kunnen ontwikkelen tot de persoon die ze willen en kunnen zijn. Binnen deze onderwijsniveaus werken we zo veel mogelijk aan de unieke, persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen.

Op het Rythovius College voorzien wij in een brede vorming, waar kennisoverdracht, reflectie en ontwikkeling centraal staan naast oefenen, uitproberen, vallen en opstaan. Het diploma dat leerlingen bij ons halen is een waardevolle stap naar vervolgonderwijs en naar de rest van hun leven. We bereiden leerlingen in een veilige omgeving voor op een zelfstandige rol in de maatschappij.

Belangrijke pijlers voor ons onderwijsbeleid zijn dan ook positiviteit, ‘Bildung’ en openheid. Het Rythovius College hoopt in een positief leerklimaat leerlingen bij te kunnen staan in hun vorming tot zelfstandige, zelfbewuste burgers die met een open en verbonden blik hun omgeving aanschouwen, benaderen en proberen vorm te geven.

Bij het Rythovius College staat de individuele ontwikkeling van elke leerling centraal. Door kennisoverdracht, reflectie en aandacht proberen we de cognitieve, emotionele en relationele vaardigheden van onze leerlingen aan te wakkeren en verder te ontwikkelen. Hierbij staat de eigenheid van het individu centraal, maar hebben we ook veel aandacht voor de verbondenheid van onze leerlingen met ‘het andere’ in de breedste zin van het woord. Niet alleen ik, maar ook jij. Niet alleen hier, maar ook elders. Niet alleen nu, maar ook vroeger en straks.