Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

De scholen

Op zoek naar informatie over een OMO-school? Hier vind je per school het aanbod, het profiel, contactinformatie en een link naar de website van een school.

Hub van Doornecollege

Directeur onderwijs: Rutger van Deursen
http://www.ivo-deurne.nl

Tel: 0493 - 353460
E-mail: hc@ivo-deurne.nl 

Het Hub van Doornecollege is een deelschool van de Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne. Het biedt onderwijs aan in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg in het vmbo. Door de vormgeving van het moderne schoolgebouw is het Hub van Doornecollege helemaal gericht op het bieden van eigentijds onderwijs.

Leerlingen en docenten werken samen in kleine kerngroepen, met een vaste plek in de school. Daardoor kennen zij elkaar en dat geeft een gevoel van veiligheid en saamhorigheid.

Voor elke sector is er een beroepenplein, waar leerlingen met moderne leermiddelen worden voorbereid op hun examen en op een vervolgstudie in het mbo. CGO (competentiegericht onderwijs) wordt breed toegepast.

Leerlingen worden daarmee voorbereid op hoe zij zelfstandig en samenwerkend kunnen leren en kunnen functioneren in de maatschappij. Een unieke manier van werken.

Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne
Rector: Monique van Roosmalen

De Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne is in 1997 ontstaan uit vier afzonderlijke scholen in Deurne. IVO-Deurne, zoals de instelling verkort ook wel wordt genoemd, heeft vier deelscholen:

• Peellandcollege,voor gymnasium, atheneum en havo
• Alfrinkcollege, voor mavo en mavo kans-klas
• Hub van Doornecollege voor vmbo met basis- en kaderberoepsgerichte leerwegen
• De Sprong, voor praktijkonderwijs, met een speciale integratieklas.

Samen tellen de deelscholen ongeveer 2.300 leerlingen. De deelscholen hebben een echte streekfunctie in de Peel. Zij zijn gevestigd in elkaars nabijheid, binnen een vierkant van omzomende straten, reden waarom de Instelling zich ook het ‘onderwijsvierkant’ noemt.

Iedere deelschool heeft een eigen schoolgebouw, eigen schoolleiding kerngroepleiders en docententeam. Naast de deelscholen is er een aparte ondersteunende eenheid, de staf, met afdelingen en een eigen leidinggevende. De rector en een directeur vormen samen de directie van de Instelling.