Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

De scholen

Op zoek naar informatie over een OMO-school? Hier vind je per school het aanbod, het profiel, contactinformatie en een link naar de website van een school.

De Sprong

Directeur onderwijs: Rutger van Deursen
http://www.ivo-deurne.nl

Tel: 0493 - 353420
E-mail: desprong@ivo-deurne.nl 

De Sprong is een deelschool van de Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne. Het biedt praktijkonderwijs aan en heeft een speciale integratieklas. De integratieklas maakt deel uit van het totale onderwijsaanbod van De Sprong. De integratieklas is een plek binnen De Sprong, waar in samenwerking met een school uit het speciaal onderwijs wordt geprobeerd om leerlingen te integreren in het praktijkonderwijs.

De Sprong is een kleine school. Leerlingen en docenten kennen elkaar goed. Dat geeft een zeer vertrouwd gevoel. Gedurende de eerste schooljaren volgen de leerlingen vooral theorievakken en praktijklessen. In de hogere leerjaren gaan de leerlingen op stage in bedrijven en instellingen. De resultaten op De Sprong zijn uitstekend. Bijna alle leerlingen sluiten de opleiding af met een getuigschrift en gaan vandaar verder in een baan of vervolgopleiding. 

Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne
Rector: Monique van Roosmalen

De Instelling Voortgezet Onderwijs Deurne is in 1997 ontstaan uit vier afzonderlijke scholen in Deurne. IVO-Deurne, zoals de instelling verkort ook wel wordt genoemd, heeft vier deelscholen:

 

• Peellandcollege, voor gymnasium, atheneum en havo
• Alfrinkcollege, voor mavo en mavo kans-klas
• Hub van Doornecollege voor vmbo met basis- en kaderberoepsgerichte leerwegen
• De Sprong, voor praktijkonderwijs, met een speciale integratieklas.

Samen tellen de deelscholen ongeveer 2.300 leerlingen. De deelscholen hebben een echte streekfunctie in de Peel. Zij zijn gevestigd in elkaars nabijheid, binnen een vierkant van omzomende straten, reden waarom de Instelling zich ook het ‘onderwijsvierkant’ noemt.

Iedere deelschool heeft een eigen schoolgebouw, eigen schoolleiding kerngroepleiders en docententeam. Naast de deelscholen is er een aparte ondersteunende eenheid, de staf, met afdelingen en een eigen leidinggevende. De rector en een directeur vormen samen de directie van de Instelling.