Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Veel gestelde vragen

Mijn in de brief vermelde wachtwoord werkt niet? 


Het initiële wachtwoord uit de brief  kan verschillende vreemde lettertekens bevatten. Sommige zijn moeilijk te vinden op uw toetsenbord. 

Om dit probleem te verhelpen moet u een nieuw initieel wachtwoord aanvragen. Dit kan via het mailadres portaalbeheer@omo.nl.   


Ik kan mijn wachtwoord op het “wachtwoord wijzigen” scherm niet wijzigen.


Wanneer u uw wachtwoord moet wijzigen krijgt u hiervoor een scherm bij het inloggen. Op dit scherm dient u een het nieuwe wachtwoord in te geven. Dit wachtwoord dient minimaal 6 karakters lang te zijn. 


Welke gegevens moet ik invullen op het “gebruikersgegevens” scherm?


Op het scherm worden uw gegevens getoond. Deze gegevens zijn afkomstig uit het personele administratie systeem en zijn niet te wijzigen. Er is één verplicht veld en dat is het e-mailadres. Dit adres wordt gebruikt om het nieuwe wachtwoord naar u toe te sturen indien u uw wachtwoord reset via de vergeten wachtwoord functionaliteit. De overige velden zijn niet verplicht.


Wat betekent Oude scholenbalie Y$ en P$ gebruikersnaam?


Voordat iedere OMO-medewerker een eigen login had werd er door de administratieve medewerkers ingelogd op de scholenbalie met een zogeheten Y$ of P$ account. Hiermee was het mogelijk om in het financiële pakket (FIS) en het HR pakket te werken. Aan deze accounts zijn ook download mappen gekoppeld waarin het OMO-bureau voor deze medewerkers relevante informatie wordt geplaatst. Om met het nieuwe gebruikersaccount van deze functionaliteit gebruik te kunnen maken moet in deze velden het oude scholenbalie gebruikersaccount worden ingevuld. Deze velden zijn niet verplicht. 


Hoe werkt de vergeten wachtwoord functionaliteit? 


Met de portal wordt het mogelijk om in te loggen op het OMO-netwerk op momenten dat systeembeheer niet aanwezig is op het Bureau. Wanneer u uw het wachtwoord bent vergeten of uw het gebruikersaccount is geblokkeerd kan door middel van de vergeten wachtwoord functionaliteit het wachtwoord gereset worden en/of het account worden gedeblokkeerd. Om deze optie te kunnen gebruiken moet er eerst aangemeld worden via de Selfservice pagina ‘Aanmelden voor wachtwoord vergeten functionaliteit’. 

Er is één voorwaarde waar aan moet worden voldaan voordat men zich kan aanmelden: een e-mailadres dient ingevuld te worden via de pagina Selfservice gegevens aanpassen.

De gebruiker moet drie vragen kiezen uit de uitvouwlijst en hierop het antwoord invullen. Het antwoord dient ook bevestigd te worden. De antwoorden moeten echter minimaal drie karakters lang zijn. Wanneer alles ingevuld is kan de gebruiker zich door op knop ‘Aanmelden’ te klikken aanmelden. 


Wanneer ik mijn digitale loonstrook wil bekijken zie ik een scherm met de regel: “De zoekopdracht geeft geen resultaten.” 


U krijgt deze melding omdat er nog geen salarisstroken voor u beschikbaar zijn om in te zien. Uw salarisstrook zal iedere maand rond de 20ste van die maand beschikbaar komen.