Img Hero Home 01
Img Hero Home 02
Img Hero Home 03

Je hebt een klacht ... en nu?

Bespreek je klacht altijd eerst met de betrokkene(n) op school, zoals de docent, mentor, coördinator of leidinggevende. Het is goed om de klacht uit te spreken en samen met de betrokkene(n) op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Is de klacht hierna opgelost? Dan is de klacht afgehandeld en is er geen verdere actie nodig.

Is de klacht niet opgelost? Beoordeel dan waar je klacht precies over gaat en bekijk hieronder welke stappen je kan ondernemen. 

Kom je er niet uit? Gebruik dan het stroomschema om te bepalen welke stappen je moet ondernemen: Visual Stroomschema Klachtenregeling

Leerlingenzaken

Heb je een klacht over leerlingenzaken zoals: (school-)examen, (voorwaardelijke) bevordering, afwijzing tot een volgend leerjaar, (niet) toelating, schorsing of verwijdering?

Bekijk hier welke stappen je kan ondernemen. 

Klacht melden over ongewenst gedrag

Heb je een klacht over bejegening, pesten, agressie, geweld, communicatie of begeleiding?

Bekijk hier welke stappen je kan ondernemen.

Met iemand praten over ongewenst gedrag

Heb je te maken met ongewenst gedrag zoals (seksuele) intimidatie, discriminatie, pesten, agressie en geweld en wil je hier over praten met een vertrouwenspersoon?

Bekijk hier welke stappen je kan ondernemen.

Klokkenluidersregeling

Heb je het vermoeden dat er misstanden zijn ontstaan binnen onze organisatie? Bijvoorbeeld gevaar voor de volksgezondheid, veiligheid, het milieu, een strafbaar feit of schending van wet- en regelgeving? 

Bekijk hier welke stappen je kan ondernemen.