Klachtenregelingen
Voor leerlingen en ouders bieden we een aantal klachtenregelingen. Hieronder volgt een overzicht. De regelingen kunt u downloaden.
Leerlingenzaken
Regeling: Reglement bezwaar en beroep leerlingenzaken
Hieronder vallen
• zaken over (niet) toelating, bevordering of afwijzing tot een volgend leerjaar
• (school)examenzaken en onregelmatigheden t.a.v. enig deel van het eindexamen
• schorsing of definitieve verwijdering
Stap 1: Probeer eruit te komen met degene die het besluit heeft genomen.
Stap 2: Lukt dat niet? Dien, indien mogelijk, bezwaar in bij de rector/algemeen directeur.
Stap 3: Kom je er samen niet uit? Dien dan een beroep in t.a.v. bij de Regionale beroepscommissie leerlingenzaken via jz@omo.nl.
Klachtenregeling
Regeling: Klachtenregeling
Hieronder vallen
• zaken die niet onder leerlingenzaken vallen, bijvoorbeeld een klacht over bejegening, de kwaliteit van het onderwijs, agressie, geweld (waaronder pesten), discriminatie, seksuele intimidatie.
Stap 1: Dien de klacht in bij de rector/algemeen directeur van de school.
Een klacht wordt altijd eerst op school behandeld.
Stap 2: Kom je er samen niet uit? Dien een klacht in bij de klachtencommissie:
Klachtencommissie OMO
Reitseplein 1
5037 AA Tilburg
Postbus 4076
5004 JB Tilburg
T 013-59 44 446
Klacht indienen via website: omo.klachtregeling.nl